Zoals jullie misschien wel weten, of hebben kunnen volgen via mijn Instagram-account, bracht ik deze maand een week door op het Griekse eiland Kos! Samen met mijn vriend heb ik acht dagen heerlijk ontspannen op dit mooie eiland. Naast dat we veel hebben ontspannen, hebben we twee dagen een scooter gehuurd waardoor we het hele eiland hebben gezien. Op die dagen nam ik natuurlijk mijn camera mee. Vandaag vertel ik jullie er meer over, bereid je voor op veel foto’s!

Op de eerste scooterdag zijn we van Tigaki naar Kos-stad gereden. Daar kwamen we een aantal ruïnes tegen, waaronder deze.

Toen we terugliepen naar de scooter, kwamen we nog een oud colosseum tegen.

Nadat we deze mooie plekjes bezocht hadden, streken we neer in Kos-stad voor een lunch.

De haven in Kos-stad.

Vervolgens hebben we op het strand gelegen in Tigaki. Tigaki heeft naar mijn mening het mooiste strand van Kos, dit is het enige zandstrand op het eiland en het is vrij rustig.

Na een frisse duik, in de erg (zoute!) zee, wilde we graag de zonsondergang meemaken vanuit Zia, een plaatsje in de bergen. Ik had van meerdere mensen de tip gekregen om hier de zonsondergang te bekijken omdat je dan een erg mooi uitzicht hebt. Het was inderdaad heel erg mooi! We hebben in een restaurantje op de berg, tijdens het eten, naar de zonsondergang gekeken.

Nadat we van de zonsondergang genoten hadden, besloten we naar de Embros Thermé te gaan. Dit is een warmwaterbron ergens onderaan de berg. We kregen als tip van het scooterverhuurbedrijf en een taxichauffeur mee om dit na zonsondergang te doen. Dan koelt het wat af en is het fijner om in een bad met 38 graden te gaan liggen. Het weggetje er naartoe was spannend op de scooter. We moesten omhoog op een berg en niets, maar dan ook niets, is er verlicht in Kos. Je moet je dus voorstellen dat we in het pikdonker een berg opreden met een scooter om vervolgens op een doodlopend stuk aan te komen. Daar hebben we onze scooter geparkeerd en moesten we met de zaklamp van mijn telefoon naar beneden lopen. We dachten echt dat er geen mens zou zijn, omdat deze plek heel rustig was en het dus helemaal donker was. Toen we een heel stuk naar beneden hadden gelopen, hoorden we wel wat geluid en ontdekten we de warmwaterbron. Het was zo bijzonder! In het water zaten meerdere mensen, maar het was dus helemaal donker. Het was die avond heel helder en er was een prachtige sterrenhemel. Het water was heel bijzonder en voelde lekker aan. Je moet er alleen niet te lang in blijven zitten, want dan gaat het naar rotte eieren stinken, vanwege het hoge zwavelgehalte. Maar wat hebben wij genoten met een prachtige sterrenhemel. Ik denk een van de meest romantische momenten die wij ooit hebben meegemaakt.

De volgende dag hadden wij een bootexcursie. We gingen met de boot langs drie Griekse eilanden, waarvan één onbewoond. Allereerst gingen we naar Kalymnos, waar alle huisjes tegen een berg aan zijn gebouwd.

Bij Kalymnos stapten we van de boot af en kregen we nog een korte rondleiding over het eiland. We stopten bij een fabriek voor sponzen, want Kalymnos heeft de beste duikers ter wereld. We weten nu precies hoe een spons klaar wordt gemaakt, voordat deze in de winkels liggen.

Na Kalymnos zijn we nog naar de eilanden Platti en Pserimos gevaren. De excursie kan ik echt aanraden. Het is ontzettend leuk om nog meer Griekse eilanden te ontdekken.

Strand bij Pserimos.

Bij de tweede scooterdag, verkenden we de andere kant van het eiland. We zijn eerst naar de oude stad van Pyli gegaan, waar je dit prachtige uitzicht had.

We maakten een ontzettende klim naar de top van de berg, waar een oude ruïne van een kasteel was.

Vervolgens zijn we naar Plaka gereden, het enige bos op Kos. Het bos stelt niet veel voor, maar je vindt er wel ontzettend veel pauwen, vogels en katjes. Zo bijzonder! Je kunt er gewoon tussendoor lopen, dat vinden ze helemaal prima.

Zoveel lieve diertjes!

Natuurlijk ook nog even een souvenir meegenomen 😉

Vervolgens zijn we doorgereden naar het uiteinde van deze kant van het eiland. Daar zijn we nog wat bergen ingereden om een prachtig uitzicht te hebben!

Zie je dat eilandje in de zee? Het enige wat daar op staat is een kerkje. Je zou er eventueel naartoe kunnen zwemmen of met een bootje er heen kunnen gaan.

Mijn vriend en ik hebben echt genoten van onze acht dagen samen op het mooie Kos. Ik moet zeggen dat ik het eiland echt verrassend mooi vond. Het is ook echt een aanrader om een scooter te huren, mocht je er ooit heengaan. We hebben zoveel plekken gezien (ook niet toeristisch, bijvoorbeeld Plaka). De overige dagen hebben we vooral aan het zwembad of op het strand gelegen. Van mij had de vakantie nog veel langer mogen duren. Ik heb natuurlijk ook nog meer foto’s van mij en mijn vriend samen, maar die heb ik vooral met mijn telefoon gemaakt. Deze zullen voorbij komen in ‘Een kijkje in mijn leven’.

Ben jij al ooit op Kos geweest?

Auteur

Wat leuk dat je mijn artikels leest! Glambeauty is mijn persoonlijke blog over beauty, lifestyle en alles wat mij bezighoudt. Vragen? Schroom dan niet om contact met mij op te nemen!

7 reacties

1. Ik zei toch dat het strand van Tigaki mooi is :-)!! Beste van Kos. Ik krijg ter plekke heimwee haha! Leuke om de Embre Thermos in het donker te bezoeken, wel jammer dat je het niet in het licht hebt gezien want de weg er naartoe is zó ontzettend mooi! Ik ben daar ’s ochtends vroeg naar toe gegaan..Toen was het qua temperatuur al bijna niet meer te doen om daarna terug naar boven te lopen haha!

2. Hee,

Via google kwam ik ineens op je blog terecht.
    Echt een superleuke blog! Je typt je verhalen op een erg leuke manier.
    Je hebt er sowieso een nieuwe volger bij 🙂

Ik reageer onder deze post omdat ik namelijk volgende week donderdag samen met mijn vriend voor 15 dagen naar Kos (Tigaki) vertrek.

Heb je nog leuke tips of bepaalde plekken in Kos welke ik zeer zeker moet bezoeken?

Groetjes,
    Ellis.

• Danique Reageer

Hoi Ellis,

Wat leuk dat je via Google op mijn blog terechtkwam!
      Wij zaten ook in Tigaki en dat vond ik echt een van de leukste plekken op Kos. Natuurlijk is het leuk om Kos-Stad te bezoeken, waar je iets meer kunt doen, maar Tigaki heeft een leuk en gezellig straatje waar je ’s avonds genoeg kunt doen.
      Ik vond het hoogtepunt echt de Embros Thermé, dit is een natuurlijke warmwaterbron waar je na zonsondergang heen moet gaan. Het ligt een beetje afgelegen en het weggetje er naartoe is spannend (je hebt wel een zaklamp nodig), maar het is echt een magische plek! Als je geluk hebt is het helder en kun je prachtig sterren kijken terwijl je in het warme water zit. Daarnaast vond ik de zonsondergang in Zia ook erg mooi om te zien. Het beste kun je een scooter huren (als je dat wilt) en zo het eiland verkennen. Wij hadden twee dagen een scooter gehuurd en zo het hele eiland gezien! Tussendoor op leuke plekjes stoppen en even zwemmen, echt heel erg leuk om zo het eiland te ontdekken.