Precies een week geleden vertrok ik met vier vriendinnen naar het bruisende Keulen. Drie dagen vol gezelligheid. Vandaag laat ik jullie door middel van een fotoverslag zien wat wij allemaal in deze stad hebben gedaan.

Voordat ik naar Keulen ging, wist ik eigenlijk niet zoveel van deze Duitse stad af. Ik wist dat de dom er stond, maar verder had ik geen idee. We gingen er dus open-minded heen en zijn in Keulen gaan kijken wat we precies wilden doen.

De dom is niet te missen als je in Keulen aankomt. Wij gingen met NS internationaal, door een bus te nemen vanaf Eindhoven naar Düsseldorf, om vervolgens de trein te nemen naar Keulen. De heenweg verliep soepel, de terugweg wat minder. Als je Keulen Hauptbahnhof uitloopt, loop je direct tegen de dom aan. Een prachtige, indrukwekkende kerk.

De eerste dag was het ontzettend warm in Keulen. Het werd maar liefst 36(!) graden. Iets te veel van het goede, maar het zonnetje scheen tenminste. Wat vervelend was, was dat wij met onze koffers Keulen door moesten sjouwen, omdat we pas om 4 uur het appartement in konden. Beetje vreemd, maar we hebben het de eerste dag een beetje rustig aan gedaan.

We zijn door Keulen gelopen, hebben de dom bekeken, de brug met slotjes overgestoken, wat terrasjes gepakt en naar Altstadt geweest.

Keulen is een havenstad en heeft maar liefst zeven bruggen. Het is erg leuk om langs het water af te lopen. Rond half vier gingen we richting ons appartement. Het appartement was zeer centraal gelegen (in de buurt van Hansaring, aanrader als je naar Keulen wilt) en goed bereikbaar met de metro en tram.

Nadat we in ons appartement aankwamen, hebben we even boodschappen gedaan voor het hele weekend. Daarna zijn we lekker uiteten geweest bij een plaatselijk Italiaans restaurant. Het was heel erg lekker! De eerste dag sloten we af met een avondje in ons appartement. We waren zo moe!

De tweede dag stond voor een groot deel in het teken van shoppen. Ook deze dag was het warm, zo’n 28 graden. Wow, shoppen kun je zeker in Keulen.

Ik heb nog nooit zoveel winkels bij elkaar gezien (ik maak geen grapje). Er leek maar geen eind aan de winkelstraat te komen! Winkels waar wij o.a. een bezoekje aan brachten zijn KIKO, Primark, Gina Tricot, Pimkie en natuurlijk de DM.

Nadat we zo’n 7 uur hadden geshopt (met pauzes natuurlijk!), keerden we terug naar het appartement om daar een heerlijk avondmaal te koken. Daarna hebben we lekker ontspannen in ons appartement en ons klaargemaakt om het nachtleven te gaan verkennen.

Wij zijn naar het gebied Holenzollernring in de wijk Friesenviertel gegaan. Ook de Belgische Vierteil is erg gezellig! Er was genoeg te doen en het was maar twee haltes met de metro (die ’s nachts ook rijdt, ideaal!). We waren gewoon binnen 10 minuten vanaf ons appartement in het uitgaansgebied, heel erg handig.

De laatste dag, zondag, was het helaas af en toe regenachtig. We besloten een City Tour te doen met een hop-on, hop-off bus. Achteraf waren we zo moe, dat we bijna niet zijn uitgehopt, wat een beetje zonde was. We hebben nog een aantal mooie dingen gezien onderweg.

Rond een uur of 3 streken we neer op een terrasje en genoten we van heerlijke witte chocolademelk. We hebben tijdens ons weekendje te maken gehad met alle seizoensvormen, haha!

We sloten onze reis af met sushi van de lopende band! Yum, dit was zo lekker. Daarna gingen we terug naar het station, om daar tot de ontdekking te komen dat onze trein naar Düsseldorf 35 minuten vertraging had. Omdat we natuurlijk in Düsseldorf moesten overstappen op de bus naar Eindhoven, schoten we even in paniek. We hadden namelijk maar 20 minuten overstaptijd, waardoor we dat dus nooit gingen redden. Omdat niemand van NS internationaal aanwezig was op het station in Keulen en verder niemand anders ons snel genoeg kon helpen, hebben we maar snel een treinticket gekocht voor een stoptrein die iets eerder ging. Vervolgens hebben we onze benen uit ons lijf moeten rennen naar de bus, waar we net op tijd aankwamen. Anders was de bus zonder ons vertrokken en hadden we een probleem gehad.

Ik heb ontzettend genoten van het gezellige weekend met mijn lieve vriendinnen. Ik wil zeker nog eens terug naar Keulen, vooral om te shoppen is het een geweldige stad!

Ben jij al weleens in Keulen geweest?

Auteur

Wat leuk dat je mijn artikels leest! Glambeauty is mijn persoonlijke blog over beauty, lifestyle en alles wat mij bezighoudt. Vragen? Schroom dan niet om contact met mij op te nemen!